2012. december 10., hétfő

Feliz Cumpleaños Pipita! :)

Gonzalo Higuaín ma ünnepli a  25. születésnapját és gondoltam, hogy írok pár sort. Gondolkoztam, hogy a sima blogomra tegyem-e ki ezt a postot vagy ide, végül úgy döntöttem, hogy a történetes blogomra fog kerülni, végül is a rövidebb-hosszabb történeteim állandó főszereplőjéről van szó. :) Bele is vágok. :)



Most nem írom le az életrajzát, mert azt az interneten rengeteg helyen el tudjátok olvasni. Nem írom le azt a hosszú történetet, hogy mi vezetett el addig, hogy én, aki a legjobban utáltam a csapatból, most a legnagyobb kedvencemként tartom Őt számon, hisz sokszor említettem már és meg is írtam a másik blogomon. Inkább megpróbálom összeszedni és rendszerezni a gondolatokat, amelyek a fejemben kavarogtak, amíg a mai dupla pszichológiai tréningen unalmamban a füzetemet firkáltam - amelynek az elején Gonzaloról van egy kép -. :) Tudom, nem valószínű, hogy egyszer eljut hozzá ez a post, mert valahogy nem tudom elképzelni, hogy a Google fordítóval épp ezt a blogot olvasná, de nekem jól esik leírni. Nem tudom, hogy így a távolból és ismeretlenül mit kívánhatnék neki? Neki, aki egy nagyon fontos dolgot tanított meg nekem, amiről az utóbbi időben hajlamos voltam kicsit elfeledkezni. Gonzalora valahogy úgy néztem és nézek mindig, mint a mesebeli szegény ember legkisebb fiára, aki elindult a kis batyujával és számos kisebb-nagyobb próbatétel után a népmesék íratlan szabályai szerint végül elnyeri a királylány kezét és a fele birodalmat. De míg eljut addig a szegény legény hosszú az út és bármi is történik sosem adhatja fel, ahogy Ő sem adja fel soha és ez az a lecke, amit Ő tanított meg nekem. Tökéletesen a fejembe véstem ezt a mondatot, amit még évekkel ezelőtt egy interjúban mondott: " El optimismo y la esperanza no se deber perder nunca." ( "Sohasem szabad elvesztenünk a hitet és a reményt." )  2006. decemberében szinte ismeretlenül érkezett meg Madridba és a kedvéért nem telt meg még egy szektor sem a Bernabéuban, amikor bemutatták karácsony előtt az új fiút. Rögtön az első pályán töltött percei után a lelátó népe különféle gúnyneveket adott neki és sokan, köztük én is sosem gondoltuk volna, hogy 5 és fél év múlva ugyanezek a szurkolók a bajnoki ünneplés közepén együtt fogják neki énekelni, hogy "Pipita Quedate!". Fordulóról-fordulóra meg kellett azért küzdenie, hogy egyáltalán elfogadják és bár ma is vannak, akik szívesebben látnák Madridon kívül a szurkolók többsége szereti...hisz ha nem így lenne, nem kérlelték volna maradásra.  Ám a legnagyobb tanúbizonyságot a kitartásáról és lelki erejéről akkor tette, mikor műtötték a sérvét. Az egész pályafutása veszélybe került és még az sem volt biztos, hogy lesz-e még olyan jó, mint a műtét előtt, ehhez képest még az előre megtippelt idő előtt pályára léphetett ismét, hogy erre rá 2 héttel egy mesterhármast szerezzen. Ahogy a bátyja mondta: " Ennek a gyereknek hihetetlen nagy akaratereje van, legyőz mindent. Meg vagyok győződve róla, hogy van egy őrangyala, őt Isten megérintette és olyan természetfölötti erőt adott neki, ami lenyűgöző."  Mindig is tiszteltem az ilyen embereket és Gonzalo is kiérdemelte ezt a státuszt. Számomra Ő a tökéletes futballista. nem érdekel, hogy nem állnak halomban a díjak a vitrinjében, nem számít, hogy nem ő a legnagyobb sztár a csapatban. Ő az, aki helyett a góljai beszélnek és nem köszön vissza hetente a bulvárlapok oldalain, Ő a tipikus jó munkás ember és ez jól is van így. Olyan, mint egy srác szomszédból, aki vel el tudja képzelni az ember, hogy ha összefut vele egy focipálya mellett, hajlandó vele labdázgatni egy kicsit. Az mellett sem lehet elmenni szó nélkül, hogy mekkora madridista. Gonzalo nem csókolgatja a címert minden héten, mégis mindenki tudja róla, hogy kész meghalni a pályán a klubért. Ő nem csak udvariasságból és a szurkolóknak szóló gesztus miatt mondja, hogy gyerekkora óta szeretett volna a Madridban játszani.
Jöhetnek nekem Falcaoval, Cével vagy bárki mással, nekem mindig is Ő A Legjobb...és nem csak azért, mert olyan statisztikái vannak, amilyenek. Gonzalo nekem több, mint a kedvenc játékosom. Egyfajta példakép is a számomra és soha nem fogom elfelejteni, hogy mikor életem legnehezebb időszakában voltam, sokszor az ő góljai feledtették el velem a gondokat egy kis időre és ezért mindig is hálás szívvel gondolok rá.



Így a mondandóm végére érve visszakanyarodnék a kérdéshez. Mit is kívánhatnék a Madrid negyedik számú csapatkapitányának? Még rengetegszer ennyi gólt? Még sok címet a Madriddal? VB-győzelmet Argentínával? Persze ezek is fontosak és remélem, hogy valóra válnak, de nekem más is eszembe jutott, bár ez inkább kérés: maradjon olyan, amilyennek mi, szurkolók megismerhettük. Egy végtelenül szimpatikus, alázatos, igazi madridista játékosnak, aki egy született harcos, mint ahogy a keresztneve is ezt jelenti. Biztos vagyok benne, hogy ha így marad, akkor az emberek úgy fognak rá emlékezni, ahogy ezt Gonzalo is megfogalmazta. Én csak egyet mondhatok: számomra ő mindig is egy nagyszerű játékos lesz és jó ember....olyan, akire érdemes felnézni. Biztosíthatom róla: látatlanban, a távolból mindig mögötte leszek jó és rossz időkben egyaránt...

Feliz Cumpleaños Gonzalo!


6 megjegyzés:

  1. Szia!!!

    Ezt annyira, de annyira jó volt olvasni. Most azt kívánom, hogy ezt egyezer Gonzo is olvassa el!
    Detti! Nagyon örülök, hogy ezt feltetted és leírtad, mert ezt a Wikipédián nem találja meg az ember...
    Szerintem Gonzo boldog lenne ha ezt olvasná! :-)

    Szóval Feliz Cumpleanos Pipita!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Én lennék a legboldogabb a világon, ha egyszer elolvasná...vagy egyszer elmondhatnám neki. Kíváncsi lennék, hogy mit szólna hozzá. :)
      Ez túlmutat az adatokon és a statisztikákon, mert úgy gondolom, hogy ezek sokkal fontosabb dolgok. :)

      Törlés
  2. Úristen! Nagyon jó lett Detti! Igaz, nem vagyok se Higuaín fan, se madridista, de köztudottan imádom a spanyol szekcióját a csapatnak. Gondolom, hogy ma mennyire más nap lehetett a sok ugyanolyan közül, hiszen mégis csak a legnagyobb kedvenc szülinapja van. Így is Sok Boldogságot neki! Jó volt olvasni ezeket a sorokat, mert látni, hogy mennyire szereted és a tudta nélkül mennyi mindenen segített neked. Ugyan hozzám is nagyon közállnak a sportok, de senki nem tett és nem is fog rám olyan benyomást tenni, mint Eminem. Ő szó szerint megmentette az életemet és még most is napról-napra megteszi a különféle bajaim miatt. Mindegy, erről nem szeretek se így, se sehogyan se beszélni. Na, mindegy nem akarok erre kitérni, vagyis Em-re, mert holnap estig itt ülök és mondom az okosságaim, a tiszteletem és a szeretetem iránta. Na, szóval még1x happy b-day Pipita! :) Imádtam ezt a bejegyzést! :)
    puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! De igazából Gonzaloé az érdem, hogy ilyeneket lehet róla írni. :)Jól mondod, vagyis írod...Valahogy más volt a hangulatom egész nap és nehezebben is bírtam, hogy egész nap a pszichológián kellett ülnöm. Már alig vártam ám, hogy hazaérjek és ideülhessek a géphez. Gonzalo rengeteg dologban segített nekem és gyanítom, hogy fog is, ezt pedig úgy tudom a legjobban meghálálni neki, hogy mögötte állok továbbra is. Nálam ő mindig különleges helyet fog elfoglalni. :) Aki nekem Gonza, az Neked Eminem. :) Emlékszem, hogy erről már tettél említést a blogodon...
      örülök, hogy tetszett :)
      Puszi

      Törlés
  3. Szia Csajszi! :)
    Először is azzal kezdeném, hogy Feliz Cumpleaños Pipita! :) Másodszor pedig el kell mondanom, élmény volt olvasni ezt a kis bejegyzést. :) Ezt tényleg nem találod meg a wikipédián és szerintem Gonza is örömmel olvasná ezt a kis irományt, hidd el! :)
    Nekem talán Ronaldo egy ilyen személy. Amikor fociztam ő egy példakép volt számomra, úgy akartam mindig is játszani, mint Ő. (Amikor nem hisztis.xd) Minden meccsen ez motivált és ezért én nagyon hálás vagyok neki a tudta nélkül is. Tudom, a portugál egy elég megosztó személyiség, de én, mint a focistára tekintek rá, nem, mint az emberre, habár szerintem tévesen ítélik meg néhányan. Mondjuk még páran vannak, akikre nagyon felnézek: Raúl, Guti, Roberto Carlos, Zidane, Fernando Torres...Ja és Pipita is ide tartozik, meg maga a Real Madrid, mint csapat már 10 éves korom óta. :) Na jó...kicsit elkalandoztam.xd
    Örülök, hogy olvashattam egy ilyen bejegyzést is tőled. :)
    Puszillak, N.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Csajszi!
      Örülök, hogy tetszett ez a kis nem is tudom minek nevezzem is. :)én valahogy úgy tudnám elképzelni, hogy irtóra zavarba jönne. Amikor nagyon szépeket mondanak neki, mindig így reagál. De azért mégis megnézném, hogy mit reagálna rá. :)
      Őszintén bevallom, Ronaldo nem a szívem csücske, de elismerem a tudását. Láttam őt élőben játszani és valami csodálatos, ahogy a labdával bánik. Szerintem is van abban valami amit mondasz...Ő azért egy márkanév is és meg kell felelnie egy képnek. Ez egy külső héj, amit mindenki lát, csak azt kellene kideríteni, hogy a külső héj mennyiben hasonlít az igazi személyiségére. Raúl, Guti és Roberto Carlos nekem is a szívem csücskei...karöltve Morientesszel együtt.:)
      Én örülök, hogy elolvastad. :)
      Puszillak!
      Detti

      Törlés